![]() |
![]()
|
![]()
Engines. That’s something else about being a teenager. There are all these engines, and somehow you end up with the ignition keys to some of them and you start them up but you don’t know what the fuck they are or what they’re supposed to do. There are clues, but that’s all. The drug thing is like that, and the booze thing, and the sex thing, and sometimes other stuff too — a summer job that generates a new interest, a trip, a course in school. Engines. They give you the keys and some clues and they say, Start it up, see what it will do, and sometimes what it does is pull you along into a life that’s really good and fulfilling, and sometimes what it does is pull you right down the highway to hell and leave you all mangled and bleeding by the roadside.
|
The Gunslinger
| ||||||
![]() "The Gunslinger" | ||||||
|
![]()
Гибель ребенка, горе его родителей, психологические терзания Луиса, его сложный выбор, ночное путешествие на кладбище, раскапывание могилы, ночное путешествие ещё на одно кладбище - все это Кинг расписал мастерски и подробно. Но под конец вдохновение поисякло - финал получился быстрым и довольно скомканым. Кроме того, вернись ребенок с того света, как Черч (вроде бы с виду нормальный, но отвратительно пахнущий, с неуловимыми, но жуткими изменениями), это было бы пострашней, чем глумливый "сотона", режущий всех ножом.
Хотя, конечно, сейчас легко так рассуждать. А когда читал роман в детстве, было не до критики - знай только памперсы успевал менять ![]() Пурпурфаргаде ансиктет
|